X

Serviciul pentru copilul aflat in dificultate Siret

Serviciul pentru copilul aflat in dificultate Siret :
  • Centrul Terapeutic Modular pentru Copilul cu Nevoi Speciale –AMA DEUS-Siret
  • Centrul de Plasament – ALMA MATER –Siret
CENTRUL TERAPEUTIC MODULAR PENTRU COPILUL CU NEVOI SPECIALE –AMA DEUS-SIRET
 1.Denumirea/adresa/capacitate serviciului :
         CENTRUL TERAPEUTIC MODULAR PENTRU COPILUL CU NEVOI SPECIALE „AMA DEUS” SIRET din cadrul Serviciului pentru copilul aflat in dificultate – Siret, cu sediul in oras SIRET , str. Rojojestilor , nr. 9J , judetul Suceava , avand o capacitate de 34 locuri conform Hotararii Consiliului Judetean,  a inceput sa functioneze la data de 15.01.2004 ca o structura din cadrul D.G.A.S.P.C. Suceava , fiind construit printr-un proiect finantat de Banca Mondiala si Consiliul Judetean Suceava.
        Centrul Terapeutic Modular pentru Copilul cu Nevoi Speciale „Ama Deus”Siret are o structura modulara formata din trei module distincte   specializate pentru copilul cu dizabilitati si un modul de recuperare , respectiv Serviciul de recuperare neuro-psiho-motorie
Tipuri de servicii oferite :
 
A.Centrul Terapeutic Modular pentru Copilul cu Nevoi Speciale –AMA DEUS-Siret
  • Gazduire
  • Ingrijire
  • Asistenta medicala
  • Recuperare individualizata
  • Educatie
  • Socializare
  • Integrare sociala a copilului in familie , comunitate
  • Mentinerea legaturii cu familia
  • recuperare şi reabilitare
  • educatie speciala
  • psihoterapie
  • kinetoterapie/asistenta medicala
  • asistenta psihologica /logopedie
  • socializare
B.Serviciul de recuperare neuro-psiho-motorie
2. Descrierea activităţilor desfăşurate :
          A.   Centrul Terapeutic Modular pentru Copilul cu Nevoi Speciale “AMA DEUS” este definit ca un serviciu de protecţie, de tip rezidenţial a copilului cu dizabilităţi grave/severe/profunde , având drept misiune oferirea de servicii de gazduire , ingrijire , recuperare individualizata , educatie ,socializare , integrare sociala a copilului in familie si comunitate , mentinerea legaturii cu familie.
   In cadrul celor trei module ale centrului sunt gazduiti un numar de 36 de beneficiari persoane cu dizabilitati fizice si psihice, grave/ severe /profunde , ei avand varste cuprinse intre 6 si 26 ani .
   In cadrul programului din centru activitatile desfasurate au “ o infrastructura de zi cu zi” ( trezirea, igiena personala-baia, vestimentatia-tinuta, asigurarea intervalului pentru alimentatie, asigurarea intervalelor de activitati instructiv educative , asigurarea timpului de relaxare, somnul de noapte ) aceasta structura cadru este general valabila copiilor impartiti de 5-6 grupe relativ omogene de cate 5-6 copii cate doua in fiecare modul. Activitatea in grupa face posibila aplicarea consecventa a planului individual personalizat si a planului individual specializat fiecarui beneficiar .
Principalele programe care se desfasoara in centrul terapeutic sunt :
- program de stimulare senzoriala ( stimulare tactila , stimulare auditiva , stimulare vizuala , stimulare olfactiv –gustativa , stimulare motorie ) prin diverse forme de psihoterapie ;
  • program de autonomie si independenta :
  • program educational-recuperativ :
  • program de petrecere a timpului de relaxare ( activitati desfasurate in parcul terapeutic , salile de zi , etc) ;
  • program de socializare( plimbari in imprejurimi , picnicuri ,miniexcursii ) ;
  • program de asistenta medicala : asigurarea si administrarea ritmica a medicatiei corespunzatoare pentru compensarea tulburarilor psihomotorii ,prescrisa ori de cate ori este nevoie, dar nu mai rar de o luna,in urma observatiilor curente ale personalului direct implicat si a consultatiilor medicului specialist NPI de natura sa se reuseasca mentinerea sub control a manifestarilor patologice cu o medicatie cat mai redusa , in primul rand in vederea mentinerii la cote necesare a capacitatii fiecarui copil de a beneficia real de programele individuale specifice de recuperare complexa inclusiv psihoterapie ;
- dezvoltarea si insusirea deprinderilor pentru viata cotidiana (deprinderi de igiena personale , purtarea si intretinerea hainelor ) ;
- deprinderi pentru locuire si folosirea resurselor comunitatii( cunoasterea localitatii si imprejurimilor si formarea deprinderilor de gospodarire ) ;
- deprinderi pentru viata in societate ( dezvoltarea imaginii de sine , modalitati de petrecere a timpului liber) ;
- deprinderi pentru activitatea individuala si de munca ( deprinderi de invatare , deprinderi de munca )
Activitati instructiv educative pe modul  ;
-   activitati educative /scolare , pentru un numar de 20 asistati , din care 8 asistati au orientare scolara –invatamant special clasa a V-a, 6 asistati au orientare scolara invatamant special clasa a VIII-a , 4 asistati au orienatare scolara invatamant la domiciliu , 3 asistati au orientare scolara invatamant special la Centrul de educatie incluziva Suceava .
         B. Serviciul de recuperare neuro-psiho-motorieoferă de servicii de recuperare persoanelor cu dizabilităţi din cadrul centrului terapeutic .
   In cadrul Serviciul de recuperare neuro-psiho-motoriefuncţionează un cabinet de asistenta medicala , 1 cabinet de psihologie /logopedie ,1 cabinet neuropsihiatrie infantila , 1 sala kinetoterapie,   , 1 camera relaxare /stimulare senzoriala   , 1 sala educatie/scoala ca forme de terapie ocupaţională/educationale utile recuperării psihomotorii a persoanelor cu dizabilităţi.
   Beneficiarii serviciului sunt un numar de 36 de persoane cu dizabilitati psihice si fizice/motorii , grave/ severe /profunde , ei avand varste cuprinse intre 6 si 26 ani .
   Dezvoltarea copilului/tanărului în cadrul centrului  este asigurată în condiţii cât mai aproape de mediul familial:
  • stimulare pe toate laturile dezvoltării: afective, psiho-socială, cognitivă, socială şi culturală;
  • servicii eficiente de ocrotire a sănătăţii beneficiarului şi de recuperare cognitiv- senzorială; motorie, socializare,
  • îngrijire specială diferenţiată şi securitate socială;
  • protecţie împotriva oricărei forme de abuz sau maltratare;
  • identitate şi istorie proprie;
  • respectarea intimităţii propriei persoane;
  • păstrarea şi dezvoltarea legăturilor cu familia şi reintegrarea sa socială;
  • standarde de viaţă corespunzătoare;
  • dezvoltarea potenţialului individual:
  • intervenţia personalizată: pentru fiecare beneficiar, echipa pluridisciplinară propune un plan de intervenţie personalizat, care este adaptat particularităţilor fiecărui beneficiar, sunt avute în vedere în special activităţile specializate de terapie şi recuperare a fiecărui copil/tînăr cu deficienţă, care se regăsesc în proiectele individualizate, precum şi momentele de evaluare individuală.
  • activitati educationale ;
  • activităţi de stimulare a autonomiei individuale;
  • activităţi de stimulare a dezvoltării în plan cognitiv şi socio-afectiv;
  • socializare, în exteriorul centrului, prin ieşiri în comunitate;
  • logopedie şi stimularea comunicării;
  • kinetoterapie şi educare motorie;
 
 
CENTRUL DE PLASAMET –ALMA MATER –SIRET
 
1. Denumirea/adresa/capacitate serviciului:
 
     Centrul de Plasament – ALMA MATER –Siret din cadrul Serviciului pentru copilul aflat in dificultate – Siret, cu sediul in oras Siret str. 9 Mai , nr. 59B ,judetul .Suceava , telefon/ fax – 0230281822 ,avand o capacitate de 10 locuri conform Hotararii Consiliului Judetean . .
     Siret–un proiect finantat de Banca Mondiala si Consiliul Judetean Suceava.
 Tipuri de servicii oferite :
  • Gazduire
  • Ingrijire
  • Asistenta medicala
  • Educatie
  • Socializare
  • Integrare sociala a copilului in familie , comunitate
  • Mentinerea legaturii cu familia
 
2.   Descrierea activităţilor desfăşurate :
  • Asigurarea unui mediu cat mai apropiat de cel familial pentru crestere si educare ;
  • Asigurarea calitatii protectiei copilului prin respectarea standardelor de calitate privind ingrijirea , educarea , socializare si reintegrarea in societate si familie;
  • Exista un plan de activitati bine stabilit , care imbina toate tipurile de activitati ;
  • Copiii din centru sunt asistati la efectuarea temelor , la aprofundarea cunostintelor de catre referentii de educatie prin programul de meditatii;
  • Formarea si insusirea deprinderilor de viata prin participarea copiilor la activitatile desfasurate in atelierele protejate ;
  • Copiii beneficiaza de activitati recreative care ii ajuta sa mentina un echilibru psihic si fizic necesar dezvoltarii armonioase;
  • Se organizeaza tabere si excursii in perioada vacantei;
  • Se organizeaza programe cu diverse ocazii ( 8 martie ,sarbatorile de iarna , 1 Iunie , etc.)
  • Abordarea personalizata pe baza planului individualizat in functie de situatia si nevoile specifice fiecarui copil;
  • Asigurarea unui caracter temporar protectiei copilului prin stabilirea si mentinerea relatiilor cu familia naturala si largita , acolo unde aceasta exista si considerarea acesteia ca partener de educatie , socializare si integrarea copilului;
Reintegrarea /integrarea copiilor in societate
  • zilelor de nastere a copiilor/tinerilor ,
  • 1 si 8 Martie ,
  • Sarbatorile de Pasti,
  • 1 Iunie –Ziua Copilului ,
  • Saptamana –Scoala altfel ,
  • 3 decembrie –Ziua internationala a persoanelor cu Dizabilitati ,
  • Sarbatorile de iarna (Mos Nicolae , Nasterea Domnului , Mos Craciun   , alte actiuni ;
  • Scoala Generala –PETRU MUSAT ‘’-Siret
  • Grupul Scolar –LATCU VODA-Siret
  • Fundatia –EAGLE HOUSE-Siret
  • Scoala Gimnaziala Zamostea
   

Inapoi